From Newsbusters, Reuters Claims One Billion People Took Part in ‘Earth Hour’

Reporting hopes as facts:

Four paragraphs later appears “BILLION PEOPLE TAKE PART.”  That isn’t supported by what follows, which reports that the founding organization “is hoping one billion people from nearly 90 countries will take part.”

So how does Reuters report that a billion people took part?  According to the International Energy Agency, “Some 1.6 billion people, about one quarter of the world’s population, have no access to electricity today.” The CIA estimates the world’s population at 6.7 billion, so that would mean about 5 billion people in the world could shut off their lights in the global feel-good exercise.  For Reuters to be correct in its one billion people claim, one out of five people would have had to participate.  Since Earth Hour hadn’t even arrived for much of the world at the time Reuters released its report, how can the agency already state as fact that there were a billion participants?

Remember that when you hear legacy media’s hype about what a victory it was for Mother Earth.

Reuter’s article here.

Guess who didn’t participate?  The Green Hypocrite-In-Chief.

H/T Fox Nation

Update:

Gore spokesman says he did, too, turn off his lights.

Man who reported on the Gore household’s Earth Hour observance:  I’ve got pictures.

Advertisements